Baby Milestones


ကလေးငယ်၏ ဖွံ့ဖြိုးမှုအဆင့်ဆင့်ဆိုသည်မှာ မွေးကင်းစအရွယ်မှသည် အသက် ၂ နှစ်ခွဲအထိ ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာအရ ကြီးထွားဖွံ့ဖြိုးလာပုံနှင့် ပြုလေ့ရှိသော အမူအကျင့်များကို အသက်အလိုက် ဖော်ပြထားခြင်း ဖြစ်ပါသည်။ မိမိကလေးငယ်၏ အသက်ကိုရွေး၍ ဖတ်ရှုနိုင်ပါသည်။ 


ကလေးတစ်ယောက်၏ စကားပြောနိုင်စွမ်း၊ အကြားအာရုံ၊ ဦးနှောက်ဖွံ့ဖြိုးမှု၊ ကိုယ်လက်လှုပ်ရှားမှု စသည်တို့ကို အဆင့်ဆင့်သိနိုင်ခြင်း။

ကလေးပုံမှန်ဖွံ့ဖြိုးနေပါက မိဘများက reassuance ပေးနိုင်ခြင်း။

ကလေးဖွံ့ဖြိုးမှု နှေးနေပါက အချိန်စောစောသိနိုင်ခြင်း။

ဆရာဝန်ပြသ၍ ကုသမှုအချိန်မီ ခံယူနိုင်ခြင်း။


ကလေးအသက် ၁ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ဦးခေါင်းမနိုင်ခြင်း
  • သံကို တုံ့ပြန်မှု ရှိခြင်း
  • မျက်နှာကို ကြည့်တတ်ခြင်း
  • အဖြူအမည်း ပုံစံများကို မြင်တတ်လာခြင်း
  • Lifts head
  • Responds to sound
  • Stares at faces
  • Can see black-and-white patterns

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • အရာဝတ္ထုများကို လိုက်ကြည့်တတ်ခြင်းအုအု အားအား စသဖြင့် အသံပြုခြင်း
  • Follows objects*
  • Oohs and ahs*

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ပြုံးပြခြင်း
  • ရယ်ခြင်း
  • ဦးခေါင်းကို ၄၅ ဒီဂရီခန့်ထိ ထိန်းလှည့်နိုင်ခြင်း
  • Smiles
  • Laughs
  • Holds head at 45-degree angle

 

ကလေးအသက် ၂ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ဂူးဂူး ဂါးဂါး အသံများ ပြုတတ်ခြင်း
  • အရာဝတ္ထုများကို လိုက်ကြည့်တတ်ခြင်း
  • ဦးခေါင်းကို စက္ကန့်အနည်းကြာ ထိန်းကြွနိုင်ခြင်း
  • Vocalises sounds – gurgling and cooing
  • Follows objects
  • Holds head up for short periods

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ပြုံးပြခြင်း
  • ရယ်ခြင်း
  • ဦးခေါင်းကို ၄၅ ဒီဂရီခန့်ထိ ထိန်းလှည့်နိုင်ခြင်း
  • လှုပ်ရှားမှုများ အဆင်ပြေချောမွေ့လာခြင်း
  • Smiles responsively
  • laughs
  • Holds head at 45-degree angle
  • Movements become smoother

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ဦးခေါင်းကို ငြိမ်အောင် ထိန်းနိုင်ခြင်း
  • ကိုယ်ခန္ဓာ အလေးချိန်ကို ခြေထောက်ပေါ်သို့ စတင် အားပြုတတ်လာခြင်း
  • ဦးခေါင်း၊ ပုခုံးများ ကြွနိုင်ခြင်း
  • Holds head steady
  • Bears weight on legs
  • (mini push-up) May lift head and shoulder (mini push-up)

 

ကလေးအသက် ၃ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ပြုံးရယ်တတ်ခြင်း
  • မျက်နှာ၊ အနံ့ စသည်တို့ကို မှတ်မိခြင်း
  • Laughs and smiles
  • Holds head steady
  • Recognises your face and scent

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • အသံစူးစူး အော်ငိုခြင်း
  • အသံကို မှတ်မိခြင်း
  • ဦးခေါင်း၊ ပုခုံးများ ကြွနိုင်ခြင်း
  • Squeals, gurgles, coos
  • Recognises your voice
  • (mini push-up) – Does mini push-ups

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • အသံကျယ်ကျယ် ကြားရာဖက်ကို လှည့်ကြည့်ခြင်း
  • လက်နှစ်ဖက်ကို ပူးခြင်း၊ လက်လှမ်း တတ်ခြင်း
  • မှောက်ခြင်း
  • Turns towards loud sounds
  • Can bring hands together and may bat at toys
  • Can roll over

 

ကလေးအသက် ၄ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ဦးခေါင်းကို အနည်းငယ် ထိန်းမနိုင်ခြင်း
  • ကိုယ်ခန္ဓာ အလေးချိန်ကို ခြေထောက်ပေါ်သို့ အားပြုနိုင်ခြင်း
  • စကားပြောလျှင် ဂူးဂူးဂါးဂါး အသံဖြင့် တုံ့ပြန်နိုင်ခြင်း
  • ဦးခေါင်း၊ ပုခုံးများ ကြွနိုင်ခြင်း (mini push-up)
  • Holds head up steadily
  • Can bear weight on legs
  • Coos when you talk to him
  • Does mini push-ups

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • အရာဝတ္ထု ၊ အရုပ်များကို လက်ဖြင့် ဆုတ်ကိုင်နိုင်ခြင်း
  • အရာဝတ္ထု များထံ လက်လှမ်းနိုင်ခြင်း
  • မှောက်ခြင်း
  • Can grasp a toy
  • Reaches out for objects
  • Can roll over

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • မမ၊ ဘဘ အစရှိသော အသံများ ပြုနိုင်ခြင်း
  • သွား စတင် ပေါက်ခြင်း
  • Imitates speech sounds – baba, dada
  • May cut first tooth

 

ကလေးအသက် ၅ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

  • အရောင်တောက်တောက်များကို ခွဲခြားသိမြင်ခြင်း
  • မှောက်ခြင်း
  • မိမိ၏ လက်တို့ခြေတို့ဖြင့် မိမိဘာသာ ဆော့ကစားခြင်း
  • Can distinguish between bold colours
  • Can roll over
  • Amuses himself by playing with hands and feet

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ထူးခြားသော အသံကြားရာကို လှည့်ကြည့်တတ်ခြင်း
  • မိမိ၏ အမည် (သို့) အခေါ်ခံရသော နာမည်ကို မှတ်မိခြင်း
  • Turns towards new sounds
  • Recognises own name

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • အကူညီမပါဘဲ ခေတ္တမျှ ထိုင်နိုင်ခြင်း
  • အရာဝတ္ထု များကို ပါးစပ်ထဲသို့ ထည့်တတ်ခြင်း
  • သူစိမ်းများကို ကြောက်လန့်ခြင်း

 

  • May sit momentarily without support
  • Mouths objects
  • Stranger anxiety may begin
  • ကလေးအသက် ၆ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ခေါ်သံ၊ အသံကြားရာကို လှည့်ကြည့်ခြင်း
  • ဘူးမှုတ်တတ်ခြင်း၊ အသံပြုတတ်ခြင်း
  • ဘယ်ညာမရွေး လှည့်ကာ မှောက်နိုင်ခြင်း
  • Turns towards sounds and voices
  • Imitates sounds, blows bubbles
  • Rolls in both directions

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ပစ္စည်းများကို လှမ်းယူကာ ပါးစပ်အတွင်းထည့်တတ်ခြင်း
  • အကူအညီမပါဘဲ ထိုင်နိုင်ခြင်း
  • Reaches for objects and mouths them
  • Sits without support

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • တွားသွားရန် အစပြုခြင်း
  • တူညီသော (သို့) မတူညီသော အသံ၂ မျိုးကို အသံပြုနိုင်ခြင်း (ဥပမာ- မေမေ၊ မန်မန်၊ အမ၊ အဘ )
  • ပစ္စည်းများကို မိမိရှိရာ ဆွဲယူတတ်ခြင်း
  • May lunge forward or start crawling
  • May jabber or combine syllables
  • May drag object towards himself

ကလေးအသက် ၇ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • အကူအညီ၊ အထောက်အပံ့မပါပဲ ထိုင်နိုင်ခြင်း
  • အနီးရှိပစ္စည်းများကို လှမ်းပြီး ယူနိုင်ခြင်း
  •  မပီကလာ၊ ပီကလာ အသံထွက်ခြင်း
  • Sits without support
  • Reaches for things with a sweeping motion
  • Imitates speech sounds (babbles)

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • တူညီသော (သို့) မတူညီသော အသံ၂ မျိုးကို အသံပြုနိုင်ခြင်း (ဥပမာ- မေမေ၊ မန်မန်၊ အမ၊ အဘ )
  • လေးဘက်ထောက် စသွားခြင်း
  • လက်တစ်ဖက်ဖြင့် ပစ္စည်းများကို ကောက်ယူပြီး နောက်လက်တစ်ဘက်ထဲသို့ ပြောင်းထည့်တတ်ခြင်း
  • ပစ္စည်းတစ်ခုနှင့် တစ်ခုကို တိုက်ပြီး ဆော့ကစားခြင်း
  • Combines syllables into word-like sounds
  • Begins to crawl or lunges forward
  • Picks up objects with one hand and passes to the other hand
  • Bangs objects together

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • တစ်ခုခုကိုကိုင်ပြီး မတ်တပ်ရပ်ခြင်း
  • တာ့တာလုပ်တတ်ခြင်း၊ လက်ဝှေ့ယမ်းနှုတ်ဆက်ခြင်း
  • Stands while holding on to something
  • Waves goodbye

ကလေးအသက် ၈ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ဖေဖေ၊ မေမေစသဖြင့် မပီကလာ၊ ပီကလာ ခေါ်တတ်ခြင်း
  • လေးဘက်ထောက် စသွားခြင်း
  • လက်တစ်ဖက်မှ နောက်လက်တစ်ဖက်ထဲသို့ ပစ္စည်းများကို ပြောင်းထည့်တတ်ခြင်း
  • Says “dada” and “mama” to both parents (isn’t specific)
  • Begins to crawl
  • Passes object from hand to hand

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • တစ်ခုခုကိုကိုင်ပြီး မတ်တပ်ရပ်ခြင်း
  • လေးဖက်ထောက်၍ ကောင်းစွာ သွားနိုင်ခြင်း
  • အရာဝတ္ထုများကို ညွှန်ပြနိုင်ခြင်း
  • Stands while holding on to something
  • Crawls well
  • Points at objects

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • အနီးရှိပစ္စည်းတစ်ခုခုကို အားပြုပြီး မိမိဘာသာ မတ်တပ်ရပ်နိုင်ခြင်း၊ ထိုင်ခုံ၊ စားပွဲအစရှိသည်တို့ကို ကိုင်ပြီး လမ်းလျှောက်ရန်ကြိုးစားခြင်း
  • ပစ္စည်းများကို လက်မနှင့် လက်ညှိုးဖြင့် ညှပ်၍ ကောက်ယူတတ်ခြင်း
  • လိုချင်သည့်အရာကို လက်ဟန်ခြေဟန်၊ အမူအရာများဖြင့် ပြတတ်ခြင်း
  • Pulls self to standing position, cruises around furniture while holding on
  • Picks things up with thumb-and-finger pincer grasp
  • Indicates wants with gestures

ကလေးအသက် ၉ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ဗျည်းနှင့် သရများပေါင်းစပ်ပြီး စကားလုံးများအဖြစ် အသံထွက်နို်င်လာခြင်း
  • တစ်ခုခုကိုကိုင်ပြီး မတ်တပ်ရပ်ခြင်း
  • ပစ္စည်းများကို တစ်ခုနှင့်တစ်ခုတိုက်ခြင်း၊ ပစ်ချခြင်း၊ အဝေးသို့ လွှင့်ပစ်ခြင်း
  • Combines syllables into word-like sounds
  • Stands while holding on to something
  • Bangs, drops, and throws objects

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ပစ္စည်းများကို လက်မနှင့် လက်ညှိုးဖြင့် ညှပ်၍ ကောက်ယူတတ်ခြင်း
  • ထိုင်ခုံ၊ စားပွဲအစရှိသည်တို့ကို ကိုင်ပြီး လမ်းလျှောက်ရန်ကြိုးစားခြင်း
  • Uses pincer grasp to pick up objects
  • Cruises while holding on to furniture

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ‘ဗြောင်နောင်နောင် ဗေဗေဂျိ’ ဆော့တတ်ခြင်း
  • ဖခင်ကို ဖေဖေ၊ မိခင်ကို မေမေ လူမှန်ကန်စွာ ခေါ်တတ်ခြင်း
  • Plays pat-a-cake
  • Says “dada” and “mama” to the right parent (is specific)

ကလေးအသက် ၁ဝ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • တာ့တာလုပ်တတ်ခြင်း၊ လက်ဝှေ့ယမ်းနှုတ်ဆက်ခြင်း
  • ပစ္စည်းများကို လက်မနှင့် လက်ညှိုးဖြင့် ညှပ်၍ ကောက်ယူတတ်ခြင်း
  • လေးဖက်ထောက်၍ ကောင်းစွာ သွားနိုင်ခြင်း
  • ထိုင်ခုံ၊ စားပွဲအစရှိသည်တို့ကို ကိုင်ပြီး လမ်းလျှောက်ရန်ကြိုးစားခြင်း
  • Waves goodbye
  • Picks things up with pincer grasp
  • Crawls well
  • Cruises

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  မိဘများကို မှန်မှန်ကန်ကန် ရွေးချယ်၍ ဖေဖေ၊ မေမေခေါ်တတ်ခြင်း (ဖခင်ကို ဖေဖေ၊ မိခင်ကို မေမေ လူမှန်ကန်စွာ ခေါ်တတ်ခြင်း)
  •  အမည်ခေါ်လျှင် လှည့်ကြည့်တတ်ခြင်း၊ ငြင်းဆန်သည့်သဘောကို နားလည်ခြင်း
  •  လိုချင်သည့်အရာကို လက်ဟန်ခြေဟန်၊ အမူအရာဖြင့် ပြတတ်ခြင်း
  • Says “dada” and “mama” to the right parent (is specific)
  • Responds to name and understands “no”
  • Indicates wants with gestures

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  သောက်ရည်ခွက်ဖြင့် သောက်တတ်ခြင်း
  •  အကူအညီမပါဘဲ မိမိဘာသာ အချိန်အနည်းငယ်ကြာအောင် မတ်တပ်ရပ်နိုင်ခြင်း
  •  ပစ္စည်းများကို ပစ္စည်းထည့်သည့်အံ (သို့) ဘူးတစ်ခုထဲသို့ ထည့်တတ်လာခြင်း
  • Drinks from a cup
  • Stands alone for a couple of seconds
  • Puts objects into a container

ကလေးအသက် ၁၁ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  မိဘများကို မှန်မှန်ကန်ကန် ရွေးချယ်၍ ဖေဖေ၊ မေမေခေါ်တတ်ခြင်း
  •  ‘ဗြောင်နောင်နောင် ဗေဗေဂျိ’ ဆော့တတ်ခြင်း
  •  အကူအညီမပါဘဲ မိမိဘာသာ အချိန်အနည်းငယ်ကြာအောင် မတ်တပ်ရပ်နိုင်ခြင်း
  • Says “dada” and “mama” to the right parent (is specific)
  • Plays pat-a-cake
  • Stands alone for a couple of seconds

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  အခြားသူများ၏ အပြုအမူများကို အတုယူတတ်ခြင်း
  •  ပစ္စည်းများကို ပစ္စည်းထည့်သည့်အံ (သို့) ဘူးတစ်ခုထဲသို့ ထည့်တတ်လာခြင်း
  •  ရိုးရှင်းသော ညွှန်ကြားချက်များကို နားလည်လာခြင်း
  • Imitates others’ activities
  • Puts objects into a container
  • Understands simple instructions

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  သောက်ရည်ခွက်ဖြင့် သောက်တတ်ခြင်း
  •  ဖေဖေ၊ မေမေအပြင် အခြားစကားလုံးတစ်လုံးကို ပြောတတ်လာခြင်း
  •  မတ်တပ်ရပ်နေရာမှ ဒူးကို အနည်းငယ်ကွေးပြီး ရှေ့သို့ ကိုင်းညွှတ်တတ်ခြင်း
  • Drinks from a cup
  • Says one word besides “mama” and “dada”
  • Stoops from standing position

ကလေးအသက် ၁၂ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  အခြားသူများ၏ အပြုအမူများကို အတုယူတတ်ခြင်း
  •  မရှင်းလင်းသော ခပ်မြန်မြန်အသံများ ပြုလုပ်ခြင်း
  •  လိုချင်သည့်အရာကို လက်ဟန်ခြေဟန်၊ အမူအရာဖြင့် ပြတတ်ခြင်း
  • Imitates others’ activities
  • Jabbers word-like sounds
  • Indicates wants with gestures

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  ဖေဖေ၊ မေမေအပြင် အခြားစကားလုံးတစ်လုံးကို ပြောတတ်လာခြင်း
  •  ခြေလှမ်းများ လှမ်းတတ်လာခြင်း
  •  ရိုးရှင်းသော ညွှန်ကြားချက်များကို နားလည်လာသည့်အပြင် ပြန်လည်တုန့်ပြန်တတ်လာခြင်း
  • Says one word besides “mama” and “dada”
  • Takes a few steps
  • Understands and responds to simple instructions

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  ရောင်စုံခဲတံဖြင့် လျှောက်ခြစ်တတ်လာခြင်း
  •  ကောင်းမွန်စွာ လမ်းလျှောက်နိုင်လာခြင်း
  •  ဖေဖေ၊ မေမေအပြင် အခြားစကားလုံး နှစ်လုံးခန့်ကို ပြောဆိုနိုင်လာခြင်း
  • Scribbles with crayon
  • Walks well
  • Says two words besides “mama” and “dada”

ကလေးအသက် ၁၃ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  စကား ၂လုံးတွဲလေးများ ပြောနိုင်လာခြင်း (ဥပမာ- တာ့တာ၊ ဘိုင့်ဘိုင်)
  • ကိုယ်ခန္ဓာကို ကိုင်းညွှတ်ခြင်း၊ ပစ္စည်းများလှမ်း ကောက်ယူတတ်ခြင်း
  •  အကူမရှိဘဲ မတ်တတ်ရပ်နိုင်ခြင်း
  •  Uses two words skillfully (e.g. “hello” and “bye”)
  •  Bends over and picks up an object
  •  Stands alone

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  မိမိရုပ်ပုံ ကိုမှန်ထဲတွင် ကြည့်၍ပျော်တတ်ခြင်း
  •  ခွက်ထဲမှ ရေကိုမော့သောက်နိုင်ခြင်း
  •  “တူတူရေဝါး” ကစားတတ်ခြင်း (play peak a boo)
  •  Enjoys gazing at his reflection
  •  Drinks from a cup
  •  Plays “peekaboo”

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  စကားလုံး နှင့် လက်ဟန်ခြေဟန်ကို ပေါင်းစပ်အသုံးပြုပြီး လိုချင် ပြောချင်တာကို ဖော်ပြတတ်ခြင်း
  •  လေးလံသောပစ္စည်းများ မ ရန် ကြိုးစားကြည့်ခြင်း
  •  ဘောလုံးကို ရှေ့၊နောက် လှိမ့်ကစားတတ်ခြင်း။
  •  Combines words and gestures to make needs known
  •  Tries to lift heavy things
  •  Rolls a ball back and forth

ကလေးအသက် ၁၄ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  လက်ကို နို့စို့သကဲ့သို့ စုပ်တတ်လာခြင်း
  •  ပုံးများအတွင်းမှ ပစ္စည်းများကို မှောက်ချတတ်ခြင်း
  •  သူတစ်ပါးကို အတုခိုးလုပ်တတ်လာခြင်း
  •  Finger feeds
  •  Empties containers of contents
  •  Imitates others

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  တတောက်တောက် လမ်းလျှောက်နိုင်ခြင်း
  •  ကစားနည်းလေးများ စတင်ကစားနိုင်လာခြင်း
  •  ခန္ဓာကိုယ်အစိတ်အပိုင်းကိုမေးပါက ညွှန်ပြနိုင်ခြင်း
  •  Toddles well
  •  Initiates games
  •  Points to one body part when asked

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  ဇွန်း ခက်ရင်းတို့ သုံးနိုင်လာခြင်း။
  •  ဗူး၊ ပုလင်း တို့၏ အဖုံးများ မှန်အောင်တပ်နိုင်ခြင်း
  •  လမ်းလျှောက်ရင်း အရုပ်ကလေးများကို တွန်းနိုင်ဆွဲနိုင်ခြင်း။
  •  Uses spoon or fork
  •  Matches lids with appropriate containers (e.g. pots and pans)
  •  Pushes and pulls toys while walking

ကလေးအသက် ၁၅ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  ဘောလုံးနဲ့ ကစားတတ်လာခြင်း
  •  ဝေါဟာရ ၅လုံးလောက်အထိ သိလာခြင်း
  •  လမ်း နောက်ပြန် လျှောက်တတ်ခြင်း
  •  Plays with ball
  •  Vocabulary increases up to five words
  •  Walks backward

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  မျဉ်းကြောင်းဆွဲ နိုင်ခြင်း
  •  ပြေးနိုင်ခြင်း
  •  အငြင်းဝါကျ “ဘူး” ကို မကြာခဏသုံးတတ်ခြင်း (ဥပမာ- မစားဘူး၊ မလာဘူး စသဖြင့်)
  •  Can draw a line
  •  Runs well
  •  Adopts “no” as his favorite word

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  လှေကားတက်နိုင်ခြင်း
  •  အိမ်ထဲက လူတွေကို လိုက်ကူညီခြင်း
  •  လက်ညှိုးလေးထောင်ပြီး ရှူးလို့လုပ်တတ်ခြင်း
  •  Walks up stairs
  •  “Helps” around the house
  •  Puts his fingers to his mouth and says “shhh”

ကလေးအသက် ၁၆ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  စာမျက်နှာများကို လှန်လှောတတ်ခြင်း
  •  ဒေါသကြီးသော အမူအရာပြတတ်လာခြင်း
  •  အရုပ်တစ်ခုခုကို စွဲလမ်းတတ်လာခြင်း
  •  Turns the pages of a book
  •  Has temper tantrums when frustrated
  •  Becomes attached to a soft toy or other object

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  တွယ်တက်ရခြင်းကို ကြိုက်နှစ်သက်လာခြင်း
  •  အိမ်ဆောက်တမ်း ကစားစရာ အတုံးသုံးတုံး စီတတ်ခြင်း
  •  လူကြီးများ သုံးနေကျပစ္စည်းတစ်ခုခုကို အသုံးပြုတတ်လာခြင်း (ဥပမာ- တယ်လီဖုန်း)
  •  Discovers joy of climbing
  •  Stacks three bricks
  •  Learns the correct way to use common objects (e.g. the telephone)

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  အဝတ်အစားကို မိမိဘာသာ တချို့တဝက် ချွတ်တတ်ခြင်း
  •  မကြိုက်သော အစာကို ရွေးပြီး ချေးများတတ်ခြင်း
  •  နေ့ခင်း နွစ်ခြိန်အိပ်ရာမွ တစ်ကြိမ်သာ အိပ်စက်ခြင်း
  •  Takes off one piece of clothing by himself
  •  Gets fussy about food
  •  Switches from two daytime sleeps to one

ကလေးအသက် ၁၇ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  စကားလုံး အများအပြားကို ပုံမှန်အသုံးပြုလာခြင်း
  •  စီးပြီးဆော့လို့ရသော ကစားစရာများကြိုက်လာခြင်း
  •  စိတ်ကူးယဉ်၍ ဆော့ကစားတတ်ခြင်း (ဥပမာ- အရုပ်ကိုလူနာပုံစံလုပ်ပြီး ဆရာဝန်ပုံစံ ဆော့ကစားခြင်း)
  •  Uses a handful of words regularly
  •  Enjoys pretend games
  •  Likes riding toys

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  စေခိုင်းသော အရာအချို့ကို လိုက်လုပ်နိုင်ခြင်း ဥပမာ-ထိုင်ခိုင်းခြင်း
  •  အရုပ်များကို အစားကျွေးသော ပုံစံဆော့တတ်လာခြင်း
  •  စကားကို ပီပီသသပြောနိုင်လာခြင်း
  •  Responds to directions (e.g. “Sit down”)
  •  Feeds doll
  •  Talks more clearly

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  သီချင်းသံကြားလျှင် လိုက်က တတ်ခြင်း
  •  အရုပ်များကို အရောင်၊ ပုံစံနှင့် အရွယ်အစားလိုက် ခွဲတတ်ခြင်း
  •  ဘောလုံးကို ရှေ့သို့ ကန်ထုတ်နိုင်ခြင်း
  •  Dances to music
  •  Sorts toys by colour, shape, or size
  •  Kicks ball forward

ကလေးအသက် ၁၈ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  ကဒ်ပြား၊ အရုပ်စာအုပ်များကို ကိုယ်တိုင်ဖတ်နိုင်ခြင်း
  •  စက်ဘီးခြေနင်း နင်းတတ်ခြင်း
  •  စာလုံးပေါင်းကောင်းကောင်း ပေါင်းနိုင်ခြင်း
  •  Will “read” board books on his own
  •  Can pedal when put on trike
  •  Scribbles well

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  စကားလုံးများကို စီကုံးပြောတတ်ခြင်း
  •  အကူအညီဖြင့် သွားတိုက်နိုင်ခြင်း
  •  အတုံးဆက်ကစားနည်းတွင် လေးတုံးဆက် တိုက်ကလေးများ ဆောက်တတ်ခြင်း
  •  Strings words together in phrases
  •  Brushes teeth with help
  •  Builds a tower of four cubes

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  ဘောလုံးကို မြှောက်ပစ်ပြီး ဆော့တတ်ခြင်း
  •  အရုပ်ကလေးများကို တွဲတမ်း ခွဲတမ်းကစားတတ်ခြင်း
  •  ရှူးရှူး အီးအီး သွားချင်တာကို အမူအရာပြတတ်ခြင်း
  •  Throws ball overhand
  •  Takes toys apart and puts them back together
  •  Shows signs of toilet training readiness

ကလေးအသက် ၁၉ လ

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  ဇွန်း၊ ခက်ရင်းများကို သုံး၍ အစာစားနိုင်ခြင်း
  •  ပြေးနိုင်ခြင်း
  •  ဘောလုံးကို လှိမ့်၍ပစ်နိုင်ခြင်း
  •  Can use a spoon and fork
  •  Can run
  •  Can throw a ball underarm

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  သွား၊ စား စသော အဓိပ္ပာယ်ရှိသော စကားလုံးများကိုပြောနိုင်ခြင်း
  •  ပုံမှန်မဟုတ်သော အခြေအနေကိုသိခြင်း (ဥပမာ-ခွေးကြီးခေါ်လိုက်မှာနော် ဟုပြောလျှင် ကြောက်တတ်ခြင်း)
  •  Half of speech may be understandable
  •  Recognises when something is wrong (calling a dog a cat)

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  လူကြီးများ၏ အကူအညီဖြင့် လက်ဆေးနိုင်ခြင်း၊ လက်သုတ်နိုင်ခြင်း၊ သွားတိုက်နိုင်ခြင်း
  •  ခွေး၊ ကြောင်စသည့် ရုပ်ပုံများကို မှန်အောင် ညွှန်ပြနိုင်ခြင်း
  •  အပေါ့သွားချင်မှန်း သိခြင်း
  •  Can wash and dry hands and brush teeth with help
  •  Can point to picture of cat or dog when you say the word
  •  May know when she needs to urinate

ကလေးအသက် ၂ဝ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  အရုပ်များကို ထမင်းကျွေးဟန်ပြုတတ်ခြင်း
  • လူကြီးအကူအညီဖြင့် အဝတ်ချွတ်တတ်ခြင်း
  •  အမှိုက်လွှင့်ပစ်တတ်ခြင်း၊ လွှင့်ပစ်သည့်ဟန်ပြုတတ်ခြင်း
  •  Will pretend to feed a doll
  •  Can take off own clothes with help
  •  Will throw away an object such as rubbish, in imitation

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  စကားလုံးအသစ်များကို တနေ့လျှင် ဆယ်လုံးနှင့်အထက် သင်နိုင်ခြင်း
  •  လှေကားတက်နိုင်ခြင်း (လှေကား မဆင်းနိုင်)
  •  ဖွက်ထားသော အရာများကို ရှာနိုင်ခြင်း
  •  Learns words at a rate of ten or more a day
  •  Can walk up (but probably not down) stairs
  •  Searches for hidden objects

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  မိမိ၏ လိင်အဂါၤကို စူးစမ်းတတ်ခြင်း
  •  မျဉ်းကြောင်းများဆွဲနိုင်ခြင်း
  •  ခန္ဓာကိုယ် အစိတ်အပိုင်းအချို့၏ အမည်များကို ပြောနိုင်ခြင်း
  •  May start exploring genitals
  •  Draws straighter lines
  •  Names several body parts

ကလေးအသက် ၂၁ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  လှေကားတက်နိုင်ခြင်း
  •  အိမ်အလုပ်များကို ကူညီလိုခြင်း
  •  အသေးအမွှား ကိစ္စများကို ဆုံးဖြတ်နိုင်ခြင်း (အရုပ်ကို ဒီနေရာမှာထားမယ်၊ ဟိုနေရာမှာ ထားမယ်စသဖြင့် ဆုံးဖြတ်နိုင်ခြင်း)
  •  Can walk up steps
  •  Enjoys helping around the house
  •  Can set simple goals (e.g. deciding to put a toy in a certain place)

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  ဘောလုံးကိုမြှောက်ပစ်တတ်ခြင်း
  •  ဘောလုံးကန်နိုင်ခြင်း
  •  အတုံးလေးများဖြင့် အိမ်ဆောက်တမ်း ကစားနိုင်ခြင်း
  •  Can throw a ball overarm
  •  Can kick a ball
  •  Can make building brick towers

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  ခွေး၊ ကြောင်စသည့် ရုပ်ပုံများကိုပြလျှင် မှန်အောင်ပြောနိုင်ခြင်း
  •  သွားမယ်၊ စားမယ် စသည်ဖြင့် စကားအတိုလေးများပြောတတ်ခြင်း
  •  လှေကားဆင်းနိုင်ခြင်း
  •  Can name cat or dog when you show a picture
  •  Can make short sentences (Me go)
  •  Can walk down stairs

ကလေးအသက် ၂၂ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  ဘောလုံးကို ရှေ့သို့ကန်နိုင်ခြင်း
  •  နှစ်ဆင့်ခိုင်းသည်များကို လိုက်လုပ်နိုင်ခြင်း (ဥပမာ- အရုပ်ကိုယူပြီး ဒီကိုလာခဲ့ စသောစေခိုင်းမှုကို လုပ်နိုင်ခြင်း)
  •  အခြားသူများ၏ အပြုအမူများကို အတုခိုးတတ်ခြင်း
  •  Can kick a ball forward
  •  Follows two-step requests (get your doll and bring it here)
  •  Imitates others’ behaviour

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  ရိုးရှင်းသော အရုပ်ဆက် ကစားနည်းများကို ကစားနိုင်ခြင်း
  •  မျဉ်းတကြောင်းကို ဖြောင့်ဖြောင့်တန်းတန်းဆွဲနိုင်ခြင်း
  •  ခန္ဓာကိုယ်အစိတ်အပိုင်းအများစု၏ အမည်ကိုပြောနိုင်ခြင်း
  •  Can do simple puzzles
  •  Can draw a straight line
  •  Can identify several body parts

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  မိမိဘာသာ အဝတ်ဝတ်နိုင်ခြင်း
  •  အကြီး၊ အသေးစသော ဆန့်ကျင်ဘက်စကားလုံးများကို နားလည်ခြင်း
  •  Can put on clothing
  •  Understands opposites (tall and short)

ကလေးအသက် ၂၃ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  အတုံးလေးတုံးဖြင့် အိမ်ဆောက်တမ်း ကစားနိုင်ခြင်း
  •  စာအုပ်များမှသာမန် ရုပ်ပုံများ၏ အမည်များကိုပြောနိုင်ခြင်း
  •  စကားလုံး အလုံး ၅ဝ လောက်ကို လည်လည်ပတ်ပတ် ပြောနိုင်ခြင်း
  •  Can make a tower of four bricks
  •  Can name a simple picture in a book
  •  Can use 50 single words

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  စကားလုံး နှစ်လုံး သုံးလုံးပါသော စာကြောင်းများကို ပြောတတ်ခြင်း
  •  ဒီဒီ ဒါဒါ စသည်ဖြင့် သီချင်းသံစဉ်များ ဆိုနိုင်ခြင်း
  •  အခြားကလေးများနှင့် ကစားရခြင်းကို နှစ်သက်ခြင်း
  •  Can make two- or three-word sentences
  •  Can sing simple tunes
  •  Takes more of an interest in playing with other children

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  လှေကားဆင်းနိုင်ခြင်း
  •  မကြိုက်ဘူး၊ ကြိုက်တယ် စသည်ဖြင့်ခွဲခြားနိုင်ခြင်း
  •  “အဲဒါဘာဖြစ်လို့လဲ?” စသည်ဖြင့် အကြောင်းပြချက်ကို သိလိုခြင်း
  •  Can walk down stairs
  •  Talks about self (likes, dislikes)
  •  Asks “Why?”

ကလေးအသက် ၂၄ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  အရုပ်တွင်ပါသော ကိုယ်ခန္ဓာအစိတ်အပိုင်း အနည်းဆုံး ခြောက်ခုကိုပြောနိုင်ခြင်း
  •  အဓိပ္ပာယ်ပြည့်သော စကားများကို အတော်အတန်ပြောနိုင်ခြင်း
  •  စာကြောင်းအတိုလေးများကို ပြောနိုင်ခြင်း
  •  Can name at least six body parts on a doll
  •  Half of speech is understandable
  •  Can make short sentences

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  ကိုယ်အကြောင်းကို ပြောတတ်ခြင်း (ဥပမာ- သားသား/ မီးမီး နာမည်က ဘယ်သူပါဟူ၍ ပြောနိုင်ခြင်း)
  •   အရာဝတ္ထုများကို အမျိုးအစားအလိုက် ခွဲခြားနိုင်ခြင်း
  •  လှေကားဆင်းနိုင်ခြင်း
  •  Starts talking about self
  •  Can arrange things in categories
  •  Can walk down stairs

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  ခနနေမှ လုပ်ပေးမယ်၊ နောက်မှ လုပ်ပေးမယ် စသဖြင့် အချိန်ကာလသဘောတရားကို သိနားလည်ခြင်း
  •  ယောကျ်ားလေး၊ မိန်းကလေးဟူသော လိင်ခွဲခြားမှုကို သိနားလည်ကာ လိုက်လျောညီထွေ နေတတ်လာခြင်း
  •  ခုန်နိုင်ခြင်း
  •  Begins to understand abstract concepts like sooner and later
  •  Becomes attuned to gender differences
  •  Learns to jump

ကလေးအသက် ၂၅ လ၊ ၂၆ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  မိမိဘာသာ အကျႌချွတ်နိုင်
  •  သင်ကြားထားသော ခန္ဓာကိုယ်တွင်ရှိသောအစိတ်အပိုင်းများကို ပြောတတ်
  •  အိမ်ဆောက်တုံးလေးများကို သုံးလေးတုံးဆင့်ပြီး ဆောက်တတ်
  •   Takes off clothes
  •   Names several body parts
  •   Builds a tower out of three or four building bricks

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  လူကြီးများ၏ အကူအညီဖြင့် လက်ဆေးတတ်၊ လက်သုတ်တတ်
  • လူကြီးများ၏ အကူအညီဖြင့် သွားတိုက်တက်
  • အကျီင်္ဝတ်တတ်
  • ဘောလုံးမြှောက်တတ်
  • Washes hands (needs help with drying)
  • Brushes teeth with help
  • Puts on clothes
  • Throws a ball overarm

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  အများအားဖြင့် စကားကိုသူများနားလည်အောင် ကြည်လင်ပြတ်သားစွာပြောတတ်
  •  ထောင့်မတ်မျဉ်း ဆွဲနိုင်
  • Speaks clearly most of the time
  • Draws vertical line

ကလေးအသက် ၂၇ လ၊ ၂၈ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  စကားကို သူများနားလည်အောင် ကြည်လင်ပြတ်သားစွာပြောတတ်
  •  မိမိဘာသာ အဝတ် ဝတ်တတ်
  •  ပြေးလွှားခုန်ပေါက် ဆော့ကစားတတ်
  • Speaks clearly most of the time
  • Puts on clothes
  • Jumps up off the ground

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  အိမ်ဆောက်တုံးများစွာသုံး၍ အိမ်တစ်လုံးဖြစ်အောင် ဆောက်တတ်
  •  Builds a tower out of several bricks

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  ထောင့်မတ်မျဉ်း ဆွဲနိုင်
  •  ခြေတပေါင်ကျိုး ရပ်နိုင်
  • Draws vertical line
  • Balances on one foot

ကလေးအသက် ၂၉ လ၊ ၃၀ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  လူကြီးမိဘ အကူအညီဖြင့် သွားတိုက်နိုင်
  •  မိမိဘာသာ လက်ဆေးနိုင်
  • Brushes teeth with help
  • Washes hands (needs help with drying)

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  ထောင့်မတ်မျဉ်းဆွဲနိုင်
  •  ခြေတစ်ပေါင်ကျိုးရပ်နိုင်
  • Draws a vertical line
  • Balances on one foot

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  မိမိဘာသာ တီရှပ်အကျႌဝတ်တတ်
  •  အရောင်များကို ခွဲခြားသိနိုင်
  •  သူငယ်ချင်းများ၏ နာမည်ကိုပြောပြနိုင်
  • Puts on T-shirt
  • Names one colour
  • Names one friend

Baby Milestone

Baby Milestone

Baby Milestone

Baby Milestone

Baby Milestone