Baby Milestones
ကလေးငယ်၏ ဖွံ့ဖြိုးမှုအဆင့်ဆင့်ဆိုသည်မှာ မွေးကင်းစအရွယ်မှသည် အသက် ၂ နှစ်ခွဲအထိ ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာအရ ကြီးထွားဖွံ့ဖြိုးလာပုံနှင့် ပြုလေ့ရှိသော အမူအကျင့်များကို အသက်အလိုက် ဖော်ပြထားခြင်း ဖြစ်ပါသည်။ မိမိကလေးငယ်၏ အသက်ကိုရွေး၍ ဖတ်ရှုနိုင်ပါသည်။
• ကလေးတစ်ယောက်၏ စကားပြောနိုင်စွမ်း၊ အကြားအာရုံ၊ ဦးနှောက်ဖွံ့ဖြိုးမှု၊ ကိုယ်လက်လှုပ်ရှားမှု စသည်တို့ကို အဆင့်ဆင့်သိနိုင်ခြင်း။
• ကလေးပုံမှန်ဖွံ့ဖြိုးနေပါက မိဘများက reassuance ပေးနိုင်ခြင်း။
• ကလေးဖွံ့ဖြိုးမှု နှေးနေပါက အချိန်စောစောသိနိုင်ခြင်း။
• ဆရာဝန်ပြသ၍ ကုသမှုအချိန်မီ ခံယူနိုင်ခြင်း။
ကလေးအသက် ၁ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ဦးခေါင်းမနိုင်ခြင်း
- သံကို တုံ့ပြန်မှု ရှိခြင်း
- မျက်နှာကို ကြည့်တတ်ခြင်း
- အဖြူအမည်း ပုံစံများကို မြင်တတ်လာခြင်း
- Lifts head
- Responds to sound
- Stares at faces
- Can see black-and-white patterns
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- အရာဝတ္ထုများကို လိုက်ကြည့်တတ်ခြင်းအုအု အားအား စသဖြင့် အသံပြုခြင်း
- Follows objects*
- Oohs and ahs*
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ပြုံးပြခြင်း
- ရယ်ခြင်း
- ဦးခေါင်းကို ၄၅ ဒီဂရီခန့်ထိ ထိန်းလှည့်နိုင်ခြင်း
- Smiles
- Laughs
- Holds head at 45-degree angle
ကလေးအသက် ၂ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ဂူးဂူး ဂါးဂါး အသံများ ပြုတတ်ခြင်း
- အရာဝတ္ထုများကို လိုက်ကြည့်တတ်ခြင်း
- ဦးခေါင်းကို စက္ကန့်အနည်းကြာ ထိန်းကြွနိုင်ခြင်း
- Vocalises sounds – gurgling and cooing
- Follows objects
- Holds head up for short periods
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ပြုံးပြခြင်း
- ရယ်ခြင်း
- ဦးခေါင်းကို ၄၅ ဒီဂရီခန့်ထိ ထိန်းလှည့်နိုင်ခြင်း
- လှုပ်ရှားမှုများ အဆင်ပြေချောမွေ့လာခြင်း
- Smiles responsively
- laughs
- Holds head at 45-degree angle
- Movements become smoother
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ဦးခေါင်းကို ငြိမ်အောင် ထိန်းနိုင်ခြင်း
- ကိုယ်ခန္ဓာ အလေးချိန်ကို ခြေထောက်ပေါ်သို့ စတင် အားပြုတတ်လာခြင်း
- ဦးခေါင်း၊ ပုခုံးများ ကြွနိုင်ခြင်း
- Holds head steady
- Bears weight on legs
- (mini push-up) May lift head and shoulder (mini push-up)
ကလေးအသက် ၃ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ပြုံးရယ်တတ်ခြင်း
- မျက်နှာ၊ အနံ့ စသည်တို့ကို မှတ်မိခြင်း
- Laughs and smiles
- Holds head steady
- Recognises your face and scent
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- အသံစူးစူး အော်ငိုခြင်း
- အသံကို မှတ်မိခြင်း
- ဦးခေါင်း၊ ပုခုံးများ ကြွနိုင်ခြင်း
- Squeals, gurgles, coos
- Recognises your voice
- (mini push-up) – Does mini push-ups
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- အသံကျယ်ကျယ် ကြားရာဖက်ကို လှည့်ကြည့်ခြင်း
- လက်နှစ်ဖက်ကို ပူးခြင်း၊ လက်လှမ်း တတ်ခြင်း
- မှောက်ခြင်း
- Turns towards loud sounds
- Can bring hands together and may bat at toys
- Can roll over
ကလေးအသက် ၄ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ဦးခေါင်းကို အနည်းငယ် ထိန်းမနိုင်ခြင်း
- ကိုယ်ခန္ဓာ အလေးချိန်ကို ခြေထောက်ပေါ်သို့ အားပြုနိုင်ခြင်း
- စကားပြောလျှင် ဂူးဂူးဂါးဂါး အသံဖြင့် တုံ့ပြန်နိုင်ခြင်း
- ဦးခေါင်း၊ ပုခုံးများ ကြွနိုင်ခြင်း (mini push-up)
- Holds head up steadily
- Can bear weight on legs
- Coos when you talk to him
- Does mini push-ups
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- အရာဝတ္ထု ၊ အရုပ်များကို လက်ဖြင့် ဆုတ်ကိုင်နိုင်ခြင်း
- အရာဝတ္ထု များထံ လက်လှမ်းနိုင်ခြင်း
- မှောက်ခြင်း
- Can grasp a toy
- Reaches out for objects
- Can roll over
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- မမ၊ ဘဘ အစရှိသော အသံများ ပြုနိုင်ခြင်း
- သွား စတင် ပေါက်ခြင်း
- Imitates speech sounds – baba, dada
- May cut first tooth
ကလေးအသက် ၅ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- အရောင်တောက်တောက်များကို ခွဲခြားသိမြင်ခြင်း
- မှောက်ခြင်း
- မိမိ၏ လက်တို့ခြေတို့ဖြင့် မိမိဘာသာ ဆော့ကစားခြင်း
- Can distinguish between bold colours
- Can roll over
- Amuses himself by playing with hands and feet
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ထူးခြားသော အသံကြားရာကို လှည့်ကြည့်တတ်ခြင်း
- မိမိ၏ အမည် (သို့) အခေါ်ခံရသော နာမည်ကို မှတ်မိခြင်း
- Turns towards new sounds
- Recognises own name
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- အကူညီမပါဘဲ ခေတ္တမျှ ထိုင်နိုင်ခြင်း
- အရာဝတ္ထု များကို ပါးစပ်ထဲသို့ ထည့်တတ်ခြင်း
- သူစိမ်းများကို ကြောက်လန့်ခြင်း
- May sit momentarily without support
- Mouths objects
- Stranger anxiety may begin
- ကလေးအသက် ၆ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ခေါ်သံ၊ အသံကြားရာကို လှည့်ကြည့်ခြင်း
- ဘူးမှုတ်တတ်ခြင်း၊ အသံပြုတတ်ခြင်း
- ဘယ်ညာမရွေး လှည့်ကာ မှောက်နိုင်ခြင်း
- Turns towards sounds and voices
- Imitates sounds, blows bubbles
- Rolls in both directions
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ပစ္စည်းများကို လှမ်းယူကာ ပါးစပ်အတွင်းထည့်တတ်ခြင်း
- အကူအညီမပါဘဲ ထိုင်နိုင်ခြင်း
- Reaches for objects and mouths them
- Sits without support
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- တွားသွားရန် အစပြုခြင်း
- တူညီသော (သို့) မတူညီသော အသံ၂ မျိုးကို အသံပြုနိုင်ခြင်း (ဥပမာ- မေမေ၊ မန်မန်၊ အမ၊ အဘ )
- ပစ္စည်းများကို မိမိရှိရာ ဆွဲယူတတ်ခြင်း
- May lunge forward or start crawling
- May jabber or combine syllables
- May drag object towards himself
ကလေးအသက် ၇ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- အကူအညီ၊ အထောက်အပံ့မပါပဲ ထိုင်နိုင်ခြင်း
- အနီးရှိပစ္စည်းများကို လှမ်းပြီး ယူနိုင်ခြင်း
- မပီကလာ၊ ပီကလာ အသံထွက်ခြင်း
- Sits without support
- Reaches for things with a sweeping motion
- Imitates speech sounds (babbles)
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- တူညီသော (သို့) မတူညီသော အသံ၂ မျိုးကို အသံပြုနိုင်ခြင်း (ဥပမာ- မေမေ၊ မန်မန်၊ အမ၊ အဘ )
- လေးဘက်ထောက် စသွားခြင်း
- လက်တစ်ဖက်ဖြင့် ပစ္စည်းများကို ကောက်ယူပြီး နောက်လက်တစ်ဘက်ထဲသို့ ပြောင်းထည့်တတ်ခြင်း
- ပစ္စည်းတစ်ခုနှင့် တစ်ခုကို တိုက်ပြီး ဆော့ကစားခြင်း
- Combines syllables into word-like sounds
- Begins to crawl or lunges forward
- Picks up objects with one hand and passes to the other hand
- Bangs objects together
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- တစ်ခုခုကိုကိုင်ပြီး မတ်တပ်ရပ်ခြင်း
- တာ့တာလုပ်တတ်ခြင်း၊ လက်ဝှေ့ယမ်းနှုတ်ဆက်ခြင်း
- Stands while holding on to something
- Waves goodbye
ကလေးအသက် ၈ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ဖေဖေ၊ မေမေစသဖြင့် မပီကလာ၊ ပီကလာ ခေါ်တတ်ခြင်း
- လေးဘက်ထောက် စသွားခြင်း
- လက်တစ်ဖက်မှ နောက်လက်တစ်ဖက်ထဲသို့ ပစ္စည်းများကို ပြောင်းထည့်တတ်ခြင်း
- Says “dada” and “mama” to both parents (isn’t specific)
- Begins to crawl
- Passes object from hand to hand
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- တစ်ခုခုကိုကိုင်ပြီး မတ်တပ်ရပ်ခြင်း
- လေးဖက်ထောက်၍ ကောင်းစွာ သွားနိုင်ခြင်း
- အရာဝတ္ထုများကို ညွှန်ပြနိုင်ခြင်း
- Stands while holding on to something
- Crawls well
- Points at objects
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- အနီးရှိပစ္စည်းတစ်ခုခုကို အားပြုပြီး မိမိဘာသာ မတ်တပ်ရပ်နိုင်ခြင်း၊ ထိုင်ခုံ၊ စားပွဲအစရှိသည်တို့ကို ကိုင်ပြီး လမ်းလျှောက်ရန်ကြိုးစားခြင်း
- ပစ္စည်းများကို လက်မနှင့် လက်ညှိုးဖြင့် ညှပ်၍ ကောက်ယူတတ်ခြင်း
- လိုချင်သည့်အရာကို လက်ဟန်ခြေဟန်၊ အမူအရာများဖြင့် ပြတတ်ခြင်း
- Pulls self to standing position, cruises around furniture while holding on
- Picks things up with thumb-and-finger pincer grasp
- Indicates wants with gestures
ကလေးအသက် ၉ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ဗျည်းနှင့် သရများပေါင်းစပ်ပြီး စကားလုံးများအဖြစ် အသံထွက်နို်င်လာခြင်း
- တစ်ခုခုကိုကိုင်ပြီး မတ်တပ်ရပ်ခြင်း
- ပစ္စည်းများကို တစ်ခုနှင့်တစ်ခုတိုက်ခြင်း၊ ပစ်ချခြင်း၊ အဝေးသို့ လွှင့်ပစ်ခြင်း
- Combines syllables into word-like sounds
- Stands while holding on to something
- Bangs, drops, and throws objects
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ပစ္စည်းများကို လက်မနှင့် လက်ညှိုးဖြင့် ညှပ်၍ ကောက်ယူတတ်ခြင်း
- ထိုင်ခုံ၊ စားပွဲအစရှိသည်တို့ကို ကိုင်ပြီး လမ်းလျှောက်ရန်ကြိုးစားခြင်း
- Uses pincer grasp to pick up objects
- Cruises while holding on to furniture
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ‘ဗြောင်နောင်နောင် ဗေဗေဂျိ’ ဆော့တတ်ခြင်း
- ဖခင်ကို ဖေဖေ၊ မိခင်ကို မေမေ လူမှန်ကန်စွာ ခေါ်တတ်ခြင်း
- Plays pat-a-cake
- Says “dada” and “mama” to the right parent (is specific)
ကလေးအသက် ၁ဝ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- တာ့တာလုပ်တတ်ခြင်း၊ လက်ဝှေ့ယမ်းနှုတ်ဆက်ခြင်း
- ပစ္စည်းများကို လက်မနှင့် လက်ညှိုးဖြင့် ညှပ်၍ ကောက်ယူတတ်ခြင်း
- လေးဖက်ထောက်၍ ကောင်းစွာ သွားနိုင်ခြင်း
- ထိုင်ခုံ၊ စားပွဲအစရှိသည်တို့ကို ကိုင်ပြီး လမ်းလျှောက်ရန်ကြိုးစားခြင်း
- Waves goodbye
- Picks things up with pincer grasp
- Crawls well
- Cruises
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- မိဘများကို မှန်မှန်ကန်ကန် ရွေးချယ်၍ ဖေဖေ၊ မေမေခေါ်တတ်ခြင်း (ဖခင်ကို ဖေဖေ၊ မိခင်ကို မေမေ လူမှန်ကန်စွာ ခေါ်တတ်ခြင်း)
- အမည်ခေါ်လျှင် လှည့်ကြည့်တတ်ခြင်း၊ ငြင်းဆန်သည့်သဘောကို နားလည်ခြင်း
- လိုချင်သည့်အရာကို လက်ဟန်ခြေဟန်၊ အမူအရာဖြင့် ပြတတ်ခြင်း
- Says “dada” and “mama” to the right parent (is specific)
- Responds to name and understands “no”
- Indicates wants with gestures
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- သောက်ရည်ခွက်ဖြင့် သောက်တတ်ခြင်း
- အကူအညီမပါဘဲ မိမိဘာသာ အချိန်အနည်းငယ်ကြာအောင် မတ်တပ်ရပ်နိုင်ခြင်း
- ပစ္စည်းများကို ပစ္စည်းထည့်သည့်အံ (သို့) ဘူးတစ်ခုထဲသို့ ထည့်တတ်လာခြင်း
- Drinks from a cup
- Stands alone for a couple of seconds
- Puts objects into a container
ကလေးအသက် ၁၁ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- မိဘများကို မှန်မှန်ကန်ကန် ရွေးချယ်၍ ဖေဖေ၊ မေမေခေါ်တတ်ခြင်း
- ‘ဗြောင်နောင်နောင် ဗေဗေဂျိ’ ဆော့တတ်ခြင်း
- အကူအညီမပါဘဲ မိမိဘာသာ အချိန်အနည်းငယ်ကြာအောင် မတ်တပ်ရပ်နိုင်ခြင်း
- Says “dada” and “mama” to the right parent (is specific)
- Plays pat-a-cake
- Stands alone for a couple of seconds
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- အခြားသူများ၏ အပြုအမူများကို အတုယူတတ်ခြင်း
- ပစ္စည်းများကို ပစ္စည်းထည့်သည့်အံ (သို့) ဘူးတစ်ခုထဲသို့ ထည့်တတ်လာခြင်း
- ရိုးရှင်းသော ညွှန်ကြားချက်များကို နားလည်လာခြင်း
- Imitates others’ activities
- Puts objects into a container
- Understands simple instructions
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- သောက်ရည်ခွက်ဖြင့် သောက်တတ်ခြင်း
- ဖေဖေ၊ မေမေအပြင် အခြားစကားလုံးတစ်လုံးကို ပြောတတ်လာခြင်း
- မတ်တပ်ရပ်နေရာမှ ဒူးကို အနည်းငယ်ကွေးပြီး ရှေ့သို့ ကိုင်းညွှတ်တတ်ခြင်း
- Drinks from a cup
- Says one word besides “mama” and “dada”
- Stoops from standing position
ကလေးအသက် ၁၂ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- အခြားသူများ၏ အပြုအမူများကို အတုယူတတ်ခြင်း
- မရှင်းလင်းသော ခပ်မြန်မြန်အသံများ ပြုလုပ်ခြင်း
- လိုချင်သည့်အရာကို လက်ဟန်ခြေဟန်၊ အမူအရာဖြင့် ပြတတ်ခြင်း
- Imitates others’ activities
- Jabbers word-like sounds
- Indicates wants with gestures
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ဖေဖေ၊ မေမေအပြင် အခြားစကားလုံးတစ်လုံးကို ပြောတတ်လာခြင်း
- ခြေလှမ်းများ လှမ်းတတ်လာခြင်း
- ရိုးရှင်းသော ညွှန်ကြားချက်များကို နားလည်လာသည့်အပြင် ပြန်လည်တုန့်ပြန်တတ်လာခြင်း
- Says one word besides “mama” and “dada”
- Takes a few steps
- Understands and responds to simple instructions
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ရောင်စုံခဲတံဖြင့် လျှောက်ခြစ်တတ်လာခြင်း
- ကောင်းမွန်စွာ လမ်းလျှောက်နိုင်လာခြင်း
- ဖေဖေ၊ မေမေအပြင် အခြားစကားလုံး နှစ်လုံးခန့်ကို ပြောဆိုနိုင်လာခြင်း
- Scribbles with crayon
- Walks well
- Says two words besides “mama” and “dada”
ကလေးအသက် ၁၃ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- စကား ၂လုံးတွဲလေးများ ပြောနိုင်လာခြင်း (ဥပမာ- တာ့တာ၊ ဘိုင့်ဘိုင်)
- ကိုယ်ခန္ဓာကို ကိုင်းညွှတ်ခြင်း၊ ပစ္စည်းများလှမ်း ကောက်ယူတတ်ခြင်း
- အကူမရှိဘဲ မတ်တတ်ရပ်နိုင်ခြင်း
- Uses two words skillfully (e.g. “hello” and “bye”)
- Bends over and picks up an object
- Stands alone
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- မိမိရုပ်ပုံ ကိုမှန်ထဲတွင် ကြည့်၍ပျော်တတ်ခြင်း
- ခွက်ထဲမှ ရေကိုမော့သောက်နိုင်ခြင်း
- “တူတူရေဝါး” ကစားတတ်ခြင်း (play peak a boo)
- Enjoys gazing at his reflection
- Drinks from a cup
- Plays “peekaboo”
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- စကားလုံး နှင့် လက်ဟန်ခြေဟန်ကို ပေါင်းစပ်အသုံးပြုပြီး လိုချင် ပြောချင်တာကို ဖော်ပြတတ်ခြင်း
- လေးလံသောပစ္စည်းများ မ ရန် ကြိုးစားကြည့်ခြင်း
- ဘောလုံးကို ရှေ့၊နောက် လှိမ့်ကစားတတ်ခြင်း။
- Combines words and gestures to make needs known
- Tries to lift heavy things
- Rolls a ball back and forth
ကလေးအသက် ၁၄ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- လက်ကို နို့စို့သကဲ့သို့ စုပ်တတ်လာခြင်း
- ပုံးများအတွင်းမှ ပစ္စည်းများကို မှောက်ချတတ်ခြင်း
- သူတစ်ပါးကို အတုခိုးလုပ်တတ်လာခြင်း
- Finger feeds
- Empties containers of contents
- Imitates others
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- တတောက်တောက် လမ်းလျှောက်နိုင်ခြင်း
- ကစားနည်းလေးများ စတင်ကစားနိုင်လာခြင်း
- ခန္ဓာကိုယ်အစိတ်အပိုင်းကိုမေးပါက ညွှန်ပြနိုင်ခြင်း
- Toddles well
- Initiates games
- Points to one body part when asked
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ဇွန်း ခက်ရင်းတို့ သုံးနိုင်လာခြင်း။
- ဗူး၊ ပုလင်း တို့၏ အဖုံးများ မှန်အောင်တပ်နိုင်ခြင်း
- လမ်းလျှောက်ရင်း အရုပ်ကလေးများကို တွန်းနိုင်ဆွဲနိုင်ခြင်း။
- Uses spoon or fork
- Matches lids with appropriate containers (e.g. pots and pans)
- Pushes and pulls toys while walking
ကလေးအသက် ၁၅ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ဘောလုံးနဲ့ ကစားတတ်လာခြင်း
- ဝေါဟာရ ၅လုံးလောက်အထိ သိလာခြင်း
- လမ်း နောက်ပြန် လျှောက်တတ်ခြင်း
- Plays with ball
- Vocabulary increases up to five words
- Walks backward
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- မျဉ်းကြောင်းဆွဲ နိုင်ခြင်း
- ပြေးနိုင်ခြင်း
- အငြင်းဝါကျ “ဘူး” ကို မကြာခဏသုံးတတ်ခြင်း (ဥပမာ- မစားဘူး၊ မလာဘူး စသဖြင့်)
- Can draw a line
- Runs well
- Adopts “no” as his favorite word
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- လှေကားတက်နိုင်ခြင်း
- အိမ်ထဲက လူတွေကို လိုက်ကူညီခြင်း
- လက်ညှိုးလေးထောင်ပြီး ရှူးလို့လုပ်တတ်ခြင်း
- Walks up stairs
- “Helps” around the house
- Puts his fingers to his mouth and says “shhh”
ကလေးအသက် ၁၆ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- စာမျက်နှာများကို လှန်လှောတတ်ခြင်း
- ဒေါသကြီးသော အမူအရာပြတတ်လာခြင်း
- အရုပ်တစ်ခုခုကို စွဲလမ်းတတ်လာခြင်း
- Turns the pages of a book
- Has temper tantrums when frustrated
- Becomes attached to a soft toy or other object
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- တွယ်တက်ရခြင်းကို ကြိုက်နှစ်သက်လာခြင်း
- အိမ်ဆောက်တမ်း ကစားစရာ အတုံးသုံးတုံး စီတတ်ခြင်း
- လူကြီးများ သုံးနေကျပစ္စည်းတစ်ခုခုကို အသုံးပြုတတ်လာခြင်း (ဥပမာ- တယ်လီဖုန်း)
- Discovers joy of climbing
- Stacks three bricks
- Learns the correct way to use common objects (e.g. the telephone)
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- အဝတ်အစားကို မိမိဘာသာ တချို့တဝက် ချွတ်တတ်ခြင်း
- မကြိုက်သော အစာကို ရွေးပြီး ချေးများတတ်ခြင်း
- နေ့ခင်း နွစ်ခြိန်အိပ်ရာမွ တစ်ကြိမ်သာ အိပ်စက်ခြင်း
- Takes off one piece of clothing by himself
- Gets fussy about food
- Switches from two daytime sleeps to one
ကလေးအသက် ၁၇ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- စကားလုံး အများအပြားကို ပုံမှန်အသုံးပြုလာခြင်း
- စီးပြီးဆော့လို့ရသော ကစားစရာများကြိုက်လာခြင်း
- စိတ်ကူးယဉ်၍ ဆော့ကစားတတ်ခြင်း (ဥပမာ- အရုပ်ကိုလူနာပုံစံလုပ်ပြီး ဆရာဝန်ပုံစံ ဆော့ကစားခြင်း)
- Uses a handful of words regularly
- Enjoys pretend games
- Likes riding toys
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- စေခိုင်းသော အရာအချို့ကို လိုက်လုပ်နိုင်ခြင်း ဥပမာ-ထိုင်ခိုင်းခြင်း
- အရုပ်များကို အစားကျွေးသော ပုံစံဆော့တတ်လာခြင်း
- စကားကို ပီပီသသပြောနိုင်လာခြင်း
- Responds to directions (e.g. “Sit down”)
- Feeds doll
- Talks more clearly
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- သီချင်းသံကြားလျှင် လိုက်က တတ်ခြင်း
- အရုပ်များကို အရောင်၊ ပုံစံနှင့် အရွယ်အစားလိုက် ခွဲတတ်ခြင်း
- ဘောလုံးကို ရှေ့သို့ ကန်ထုတ်နိုင်ခြင်း
- Dances to music
- Sorts toys by colour, shape, or size
- Kicks ball forward
ကလေးအသက် ၁၈ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ကဒ်ပြား၊ အရုပ်စာအုပ်များကို ကိုယ်တိုင်ဖတ်နိုင်ခြင်း
- စက်ဘီးခြေနင်း နင်းတတ်ခြင်း
- စာလုံးပေါင်းကောင်းကောင်း ပေါင်းနိုင်ခြင်း
- Will “read” board books on his own
- Can pedal when put on trike
- Scribbles well
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- စကားလုံးများကို စီကုံးပြောတတ်ခြင်း
- အကူအညီဖြင့် သွားတိုက်နိုင်ခြင်း
- အတုံးဆက်ကစားနည်းတွင် လေးတုံးဆက် တိုက်ကလေးများ ဆောက်တတ်ခြင်း
- Strings words together in phrases
- Brushes teeth with help
- Builds a tower of four cubes
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ဘောလုံးကို မြှောက်ပစ်ပြီး ဆော့တတ်ခြင်း
- အရုပ်ကလေးများကို တွဲတမ်း ခွဲတမ်းကစားတတ်ခြင်း
- ရှူးရှူး အီးအီး သွားချင်တာကို အမူအရာပြတတ်ခြင်း
- Throws ball overhand
- Takes toys apart and puts them back together
- Shows signs of toilet training readiness
ကလေးအသက် ၁၉ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ဇွန်း၊ ခက်ရင်းများကို သုံး၍ အစာစားနိုင်ခြင်း
- ပြေးနိုင်ခြင်း
- ဘောလုံးကို လှိမ့်၍ပစ်နိုင်ခြင်း
- Can use a spoon and fork
- Can run
- Can throw a ball underarm
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- သွား၊ စား စသော အဓိပ္ပာယ်ရှိသော စကားလုံးများကိုပြောနိုင်ခြင်း
- ပုံမှန်မဟုတ်သော အခြေအနေကိုသိခြင်း (ဥပမာ-ခွေးကြီးခေါ်လိုက်မှာနော် ဟုပြောလျှင် ကြောက်တတ်ခြင်း)
- Half of speech may be understandable
- Recognises when something is wrong (calling a dog a cat)
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- လူကြီးများ၏ အကူအညီဖြင့် လက်ဆေးနိုင်ခြင်း၊ လက်သုတ်နိုင်ခြင်း၊ သွားတိုက်နိုင်ခြင်း
- ခွေး၊ ကြောင်စသည့် ရုပ်ပုံများကို မှန်အောင် ညွှန်ပြနိုင်ခြင်း
- အပေါ့သွားချင်မှန်း သိခြင်း
- Can wash and dry hands and brush teeth with help
- Can point to picture of cat or dog when you say the word
- May know when she needs to urinate
ကလေးအသက် ၂ဝ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- အရုပ်များကို ထမင်းကျွေးဟန်ပြုတတ်ခြင်း
- လူကြီးအကူအညီဖြင့် အဝတ်ချွတ်တတ်ခြင်း
- အမှိုက်လွှင့်ပစ်တတ်ခြင်း၊ လွှင့်ပစ်သည့်ဟန်ပြုတတ်ခြင်း
- Will pretend to feed a doll
- Can take off own clothes with help
- Will throw away an object such as rubbish, in imitation
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- စကားလုံးအသစ်များကို တနေ့လျှင် ဆယ်လုံးနှင့်အထက် သင်နိုင်ခြင်း
- လှေကားတက်နိုင်ခြင်း (လှေကား မဆင်းနိုင်)
- ဖွက်ထားသော အရာများကို ရှာနိုင်ခြင်း
- Learns words at a rate of ten or more a day
- Can walk up (but probably not down) stairs
- Searches for hidden objects
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- မိမိ၏ လိင်အဂါၤကို စူးစမ်းတတ်ခြင်း
- မျဉ်းကြောင်းများဆွဲနိုင်ခြင်း
- ခန္ဓာကိုယ် အစိတ်အပိုင်းအချို့၏ အမည်များကို ပြောနိုင်ခြင်း
- May start exploring genitals
- Draws straighter lines
- Names several body parts
ကလေးအသက် ၂၁ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- လှေကားတက်နိုင်ခြင်း
- အိမ်အလုပ်များကို ကူညီလိုခြင်း
- အသေးအမွှား ကိစ္စများကို ဆုံးဖြတ်နိုင်ခြင်း (အရုပ်ကို ဒီနေရာမှာထားမယ်၊ ဟိုနေရာမှာ ထားမယ်စသဖြင့် ဆုံးဖြတ်နိုင်ခြင်း)
- Can walk up steps
- Enjoys helping around the house
- Can set simple goals (e.g. deciding to put a toy in a certain place)
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ဘောလုံးကိုမြှောက်ပစ်တတ်ခြင်း
- ဘောလုံးကန်နိုင်ခြင်း
- အတုံးလေးများဖြင့် အိမ်ဆောက်တမ်း ကစားနိုင်ခြင်း
- Can throw a ball overarm
- Can kick a ball
- Can make building brick towers
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ခွေး၊ ကြောင်စသည့် ရုပ်ပုံများကိုပြလျှင် မှန်အောင်ပြောနိုင်ခြင်း
- သွားမယ်၊ စားမယ် စသည်ဖြင့် စကားအတိုလေးများပြောတတ်ခြင်း
- လှေကားဆင်းနိုင်ခြင်း
- Can name cat or dog when you show a picture
- Can make short sentences (Me go)
- Can walk down stairs
ကလေးအသက် ၂၂ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ဘောလုံးကို ရှေ့သို့ကန်နိုင်ခြင်း
- နှစ်ဆင့်ခိုင်းသည်များကို လိုက်လုပ်နိုင်ခြင်း (ဥပမာ- အရုပ်ကိုယူပြီး ဒီကိုလာခဲ့ စသောစေခိုင်းမှုကို လုပ်နိုင်ခြင်း)
- အခြားသူများ၏ အပြုအမူများကို အတုခိုးတတ်ခြင်း
- Can kick a ball forward
- Follows two-step requests (get your doll and bring it here)
- Imitates others’ behaviour
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ရိုးရှင်းသော အရုပ်ဆက် ကစားနည်းများကို ကစားနိုင်ခြင်း
- မျဉ်းတကြောင်းကို ဖြောင့်ဖြောင့်တန်းတန်းဆွဲနိုင်ခြင်း
- ခန္ဓာကိုယ်အစိတ်အပိုင်းအများစု၏ အမည်ကိုပြောနိုင်ခြင်း
- Can do simple puzzles
- Can draw a straight line
- Can identify several body parts
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- မိမိဘာသာ အဝတ်ဝတ်နိုင်ခြင်း
- အကြီး၊ အသေးစသော ဆန့်ကျင်ဘက်စကားလုံးများကို နားလည်ခြင်း
- Can put on clothing
- Understands opposites (tall and short)
ကလေးအသက် ၂၃ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- အတုံးလေးတုံးဖြင့် အိမ်ဆောက်တမ်း ကစားနိုင်ခြင်း
- စာအုပ်များမှသာမန် ရုပ်ပုံများ၏ အမည်များကိုပြောနိုင်ခြင်း
- စကားလုံး အလုံး ၅ဝ လောက်ကို လည်လည်ပတ်ပတ် ပြောနိုင်ခြင်း
- Can make a tower of four bricks
- Can name a simple picture in a book
- Can use 50 single words
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- စကားလုံး နှစ်လုံး သုံးလုံးပါသော စာကြောင်းများကို ပြောတတ်ခြင်း
- ဒီဒီ ဒါဒါ စသည်ဖြင့် သီချင်းသံစဉ်များ ဆိုနိုင်ခြင်း
- အခြားကလေးများနှင့် ကစားရခြင်းကို နှစ်သက်ခြင်း
- Can make two- or three-word sentences
- Can sing simple tunes
- Takes more of an interest in playing with other children
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- လှေကားဆင်းနိုင်ခြင်း
- မကြိုက်ဘူး၊ ကြိုက်တယ် စသည်ဖြင့်ခွဲခြားနိုင်ခြင်း
- “အဲဒါဘာဖြစ်လို့လဲ?” စသည်ဖြင့် အကြောင်းပြချက်ကို သိလိုခြင်း
- Can walk down stairs
- Talks about self (likes, dislikes)
- Asks “Why?”
ကလေးအသက် ၂၄ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- အရုပ်တွင်ပါသော ကိုယ်ခန္ဓာအစိတ်အပိုင်း အနည်းဆုံး ခြောက်ခုကိုပြောနိုင်ခြင်း
- အဓိပ္ပာယ်ပြည့်သော စကားများကို အတော်အတန်ပြောနိုင်ခြင်း
- စာကြောင်းအတိုလေးများကို ပြောနိုင်ခြင်း
- Can name at least six body parts on a doll
- Half of speech is understandable
- Can make short sentences
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ကိုယ်အကြောင်းကို ပြောတတ်ခြင်း (ဥပမာ- သားသား/ မီးမီး နာမည်က ဘယ်သူပါဟူ၍ ပြောနိုင်ခြင်း)
- အရာဝတ္ထုများကို အမျိုးအစားအလိုက် ခွဲခြားနိုင်ခြင်း
- လှေကားဆင်းနိုင်ခြင်း
- Starts talking about self
- Can arrange things in categories
- Can walk down stairs
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ခနနေမှ လုပ်ပေးမယ်၊ နောက်မှ လုပ်ပေးမယ် စသဖြင့် အချိန်ကာလသဘောတရားကို သိနားလည်ခြင်း
- ယောကျ်ားလေး၊ မိန်းကလေးဟူသော လိင်ခွဲခြားမှုကို သိနားလည်ကာ လိုက်လျောညီထွေ နေတတ်လာခြင်း
- ခုန်နိုင်ခြင်း
- Begins to understand abstract concepts like sooner and later
- Becomes attuned to gender differences
- Learns to jump
ကလေးအသက် ၂၅ လ၊ ၂၆ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- မိမိဘာသာ အကျႌချွတ်နိုင်
- သင်ကြားထားသော ခန္ဓာကိုယ်တွင်ရှိသောအစိတ်အပိုင်းများကို ပြောတတ်
- အိမ်ဆောက်တုံးလေးများကို သုံးလေးတုံးဆင့်ပြီး ဆောက်တတ်
- Takes off clothes
- Names several body parts
- Builds a tower out of three or four building bricks
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- လူကြီးများ၏ အကူအညီဖြင့် လက်ဆေးတတ်၊ လက်သုတ်တတ်
- လူကြီးများ၏ အကူအညီဖြင့် သွားတိုက်တက်
- အကျီင်္ဝတ်တတ်
- ဘောလုံးမြှောက်တတ်
- Washes hands (needs help with drying)
- Brushes teeth with help
- Puts on clothes
- Throws a ball overarm
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- အများအားဖြင့် စကားကိုသူများနားလည်အောင် ကြည်လင်ပြတ်သားစွာပြောတတ်
- ထောင့်မတ်မျဉ်း ဆွဲနိုင်
- Speaks clearly most of the time
- Draws vertical line
ကလေးအသက် ၂၇ လ၊ ၂၈ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- စကားကို သူများနားလည်အောင် ကြည်လင်ပြတ်သားစွာပြောတတ်
- မိမိဘာသာ အဝတ် ဝတ်တတ်
- ပြေးလွှားခုန်ပေါက် ဆော့ကစားတတ်
- Speaks clearly most of the time
- Puts on clothes
- Jumps up off the ground
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- အိမ်ဆောက်တုံးများစွာသုံး၍ အိမ်တစ်လုံးဖြစ်အောင် ဆောက်တတ်
- Builds a tower out of several bricks
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ထောင့်မတ်မျဉ်း ဆွဲနိုင်
- ခြေတပေါင်ကျိုး ရပ်နိုင်
- Draws vertical line
- Balances on one foot
ကလေးအသက် ၂၉ လ၊ ၃၀ လ
ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- လူကြီးမိဘ အကူအညီဖြင့် သွားတိုက်နိုင်
- မိမိဘာသာ လက်ဆေးနိုင်
- Brushes teeth with help
- Washes hands (needs help with drying)
တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- ထောင့်မတ်မျဉ်းဆွဲနိုင်
- ခြေတစ်ပေါင်ကျိုးရပ်နိုင်
- Draws a vertical line
- Balances on one foot
အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
- မိမိဘာသာ တီရှပ်အကျႌဝတ်တတ်
- အရောင်များကို ခွဲခြားသိနိုင်
- သူငယ်ချင်းများ၏ နာမည်ကိုပြောပြနိုင်
- Puts on T-shirt
- Names one colour
- Names one friend